Google AdWords

Vind je dat je niet genoeg profijt uit je website haalt? Dat deze niet goed genoeg te vinden is in de zoekmachines? Te weinig traffic? Hier is Google AdWords het antwoord op!

Heb je meer naamsbekendheid nodig? Wil je meer online verkopen genereren? Of wil je gewoon dat je (potentële) klanten je makkelijker kunnen vinden op het internet? Kies dan voor Google AdWords!

Bij een goed ingestelde campagne krijg je precies de door jou aangegeven doelgroep op je website. Ik heb hierin jarenlange ervaring en vele trainingen achter de rug (sinds oktober 2012 ben ik officieel een Google Partner) en kan dus voor jouw bedrijf een op maat gemaakte, goed presterende campagne opzetten en beheren.

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden binnen Google AdWords, te denken aan; een uitgebreide brandingcampagne met mooie banners op diverse grote sites, of adverteren via Google Shopping (ideaal voor webshops!) of een search campagne met goed converterende tekstuele advertenties….
Daarnaast bestaat er ook nog eens remarketing; een supermethode om diegenen die je website al eens bezocht hebben, nog eens te targeten met een speciaal op maat gemaakte tekst of banner.
Of YouTube: ook daar kun je je klanten bereiken door het gebruik van Google AdWords!

Maar dat kan ik zelf ook!

Ja, dat kan inderdaad. Je kunt zelf ook een campagne aanmaken bij Google AdWords, maar zonder de juiste kennis, ervaring en inzicht kan dat heel kostbaar worden. Het is dus van belang dat je, naast de basiskennis, op de hoogte blijft van de ontwikkelingen en dat je weet hoe je het op de beste manier in kan stellen.
Google maakt gebruik van vele rekenmethodes om de Cost per Click (CPC) te berekenen. Ik ken deze rekenmethodes en zet de campagne op dusdanige wijze op dat je het meeste rendement uit je klikbudget haalt. Daarnaast houd ik de campagne op vakkundige wijze bij, steeds rekening houdend met nieuwe ontwikkelingen. Het internet (en je concurrenten!) is immers altijd in ontwikkeling, dus ook de AdWords campagne moet daar in mee gaan.

Wat kun je van mij verwachten?

Ik ga me verdiepen in je bedrijf en website. Wat is het doel wat je wilt bereiken met Google AdWords? Dat kan alleen meer traffic zijn op je website, maar dat kunnen ook online verkopen zijn. Of wellicht heb je een fysieke winkel en wil je meer klanten naar je locatie toe trekken.
Daarnaast zijn ook de concurrenten van belang; wat doen zij qua adverteren? Al deze, en meer, dingen maken samen de ideale campagne voor jouw situatie.
Zodra de campagne van start gegaan is, houd ik deze nauwlettend in de gaten en verbeter de verschillende onderdelen steeds. Hierdoor wordt de campagne steeds relevanter, zul je steeds meer relevantere klanten aantrekken en meer conversies (=leads of verkopen) genereren!
Iedere maand ontvang je een rapportage van de campagne en houd ik je op de hoogte van veranderingen. Door de analyse van de campagne en de daaraan gekoppelde statistieken kan ik zeer relevante informatie verstrekken over het gedrag van de klant op je website. Het kan voorkomen dat hierdoor je site deels aangepast moet worden, om zodoende een optimaal resultaat te bereiken.

Wat kost dat?

Iedere AdWordscampagne is weer anders, dus ik kan je niet echt een richtprijs geven. N.a.v. een gesprek zal ik de situatie analyseren en met een gedegen advies komen. Is jouw bedrijf bijvoorbeeld alleen lokaal actief of (inter)nationaal? En je product of dienst; zijn er veel concurrenten?
Als je een beperkt budget tot je beschikking hebt, dan raad ik je aan de eerste maanden met een hoger bedrag te starten om dit vervolgens lager door te zetten. Zo kan ik in de eerste maanden voldoende data genereren om de campagne dusdanig te optimaliseren dat er later een lager bedrag nodig zal zijn.
Vraag hier een offerte aan!