Zoekwoorden onderzoek

Iedere investering in je website zou vooraf moeten worden gegaan door een zoekwoorden onderzoek. Dan weet je pas echt waar jouw potentiële klanten naar zoeken en kun je je website goed onderbouwd aanpassen aan de vraag…

Inhoud zoekwoorden onderzoek

Een zoekwoorden onderzoek bevat reeksen met zoektermen, de zoekfrequenties en de huidige positie van jouw website in Google voor dit zoekwoord. Het is per branche heel verschillend qua grootte. Als je bijvoorbeeld smartphones verkoopt, dan zal er veel gezocht worden op de verschillende typen telefoons. Maar als jij een boekhoudkantoor hebt, dan zal het aantal verschillende zoektermen heel anders liggen.

Core business

Wat van belang is voor een goed zoekwoorden onderzoek is jouw core business: verhuur je heel veel verschillende feestartikelen, dan is het raadzaam om je eerst te richten op datgene wat voor jouw bedrijf het meeste van belang is: zijn dit de partytenten of de rookmachines? Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld je winstmarge per artikel(groep) of je voorraad.
Uiteraard zou je dan je website ook kunnen laten optimaliseren voor de zoekterm “verhuur feestartikelen”, maar de concurrentie op die term zal vele malen hoger liggen dan op “verhuur partytent groot”. Dan zal het resultaat ook langer op zich laten wachten en uiteindelijk draait het allemaal toch om zo snel mogelijk resultaat behalen..!

Landelijk, regionaal of lokaal?

Waar zit jouw belangrijkste doelgroep? Om maar even bij de verhuur in feestartikelen te blijven; dan zul je voornamelijk in je eigen vestigingsplaats actief zijn, en in een aantal plaatsen daar omheen.
Verkoop je online smartphones? Dan kunnen je klanten in het hele land zitten.
Werk je regionaal met bijvoorbeeld jouw installatiebedrijf? Dan kunnen we het zoektermen onderzoek ook regionaal inzetten; bijvoorbeeld gericht op alle grote plaatsen in Zuid-Holland. Uit het onderzoek zal dan ook blijken in welke plaatsen jij het snelste voet aan de grond kunt krijgen online en waar we dus als eerste in moeten gaan zetten.

Huidige ranking

Ook staan de huidige posities van jouw website in het zoekwoorden onderzoek. Wellicht staat je website al voor een of meerder zoektermen hoog in Google; dan kunnen we die laten voor wat ze zijn. Of juist nòg iets hoger krijgen.

Concurrentie onderzoek

Heb je enkele concurrenten die je wilt analyseren in verhouding met jouw bedrijf qua zoektermen? Dat kan ook! Trouf! kan deze meenemen in het onderzoek en hier kan bijvoorbeeld uit blijken dat een aantal concurrenten op dezelfde zoektermen inzetten, maar dat zij nu net die ene productgroep over het hoofd hebben gezien, waar dus voor jouw bedrijf belangrijke kansen liggen!

Kosten zoekwoorden onderzoek

Trouf! levert een zoekwoorden onderzoek voor € 350,00 excl. btw. Met deze analyse heb je een belangrijk document in handen waardoor veel (marketing) beslissingen goed onderbouwd kunnen worden genomen.
Veelal komen er zaken aan het licht die nog helemaal niet in de website zijn opgenomen, of kan er meer omzet binnen worden gekregen door het aanpassen van enkele veelgebruikte woorden (bijvoorbeeld: verstopping i.p.v. ontstopping).
Een concurrentie onderzoek maakt niet standaard deel uit van een zoekwoorden onderzoek, hiervoor geldt een meerprijs.