Blog

Zie hier blogs van mijn hand en van gastbloggers! Ook interesse in jouw blog op deze pagina? Stuur mij dan een e-mail.


Tips om bereikbaar te zijn als ZZP’er

Tegenwoordig wordt van iedereen verwacht dat ze dag en nacht bereikbaar zijn voor hun bedrijf. Klanten eisen de meest hoge service en daarnaast willen ze altijd contact kunnen leggen met een bedrijf. Helemaal tijdens de kantooruren, maar liever ook nog daarna. Online is de 24 uurs economie al actief bezig. Per e-mail, social media en ook via WhatsApp zijn ZZP’ers en bedrijven ook dag en nacht bereikbaar. Het antwoord laat vaak nog tot de volgende ochtend op zich wachten. Begrijpelijk natuurlijk aangezien we allemaal moeten slapen. Door te zorgen voor een goede bereikbaarheid is het mogelijk om de klanten en potentiële klanten een zo goed mogelijke service te bieden.

Online bereikbaarheid

Het is belangrijk om ook als ZZP’er goed bereikbaar te zijn op het internet. Social media, e-mail en ook WhatsApp zijn allemaal online kanalen welke belangrijk zijn om in verbinding te komen en te blijven met de doelgroep en klanten. Het is belangrijk voor iedereen om te zorgen voor een goede bereikbaarheid via de online kanalen. Iedereen is vandaag de dag actief op het internet.

Een powerbank

Wanneer je veel via de telefoon werkt is het handig om een powerbank te hebben. Met de powerbank krijgt je toestel een extra boost om langer te zorgen voor een goede bereikbaarheid. Naast de bereikbaarheid per telefoon is het ook mogelijk om via de social media kanalen en WhatsApp in contact te blijven met de klanten en mogelijke klanten. Als je veel in de auto rijdt is het ook een idee om een autolader te nemen. Dan heb je mogelijk zelfs geen powerbank nodig.

Een backup simkaart

Klik hier om een prepaid kaart te kopen. Het is slim om een tweede simkaart te hebben om optimaal bereikbaar te zijn. Het kan een tweede mobiel zijn als mensen je hier ook op bellen. Het is goed om een extra simkaart te hebben wanneer de normale simkaart het niet doet. Een tweede toestel is trouwens niet eens nodig wanneer het eerste toestel een dual sim functie heeft. Het is een slimme keuze om zo optimaal bereikbaar te zijn.

Een telefoonservice

Wanneer je veel onderweg bent en in de auto de telefoon niet wilt aannemen is het ook een idee om te kijken of een telefoonservice een goed idee is. Met een telefoonservice wordt de telefoon altijd correct opgenomen. Je schakelt het eigen toestel door naar de telefoonservice en weer terug als je wel goed bereikbaar bent. Na ieder telefoontje krijg je een bericht op je telefoon. Het is dan mogelijk om te besluiten of je direct of later terugbelt.

Een medewerker inhuren?

Het is mogelijk om nog een stap verder te gaan en om iemand in te huren voor het zorgen voor een optimale bereikbaarheid. Het is dan mogelijk om te zorgen voor een tweerichtingen verkeer. De medewerker kan ook meer promotie doen, zodat de medewerker voldoende berichten, belletjes en appjes krijgt om van een parttime baan een fulltime baan te maken. Interessant toch voor ieder bedrijf?

De kracht van offline marketing voor je onderneming

Tegenwoordig lijkt alles zich af te spelen op het internet. Online is daarom ook een belangrijk onderdeel van veel marketingcampagnes. Het is begrijpelijk. Het is gemakkelijk om er veel klanten te bereiken. Het is echter de vraag of jouw doelgroep hier ook tussen zit. Wanneer de doelgroep beter te bereiken is via offline kanalen is het natuurlijk slimmer om deze in te zetten. Vaak is het trouwens goed om aan online en offline marketing te doen. De kracht van offline en het bereik van online is een goede combinatie.

Offline power

Het is goed om de verschillende manieren te gebruiken om klanten te krijgen. Offline hoort hier duidelijk bij. Het is slim om offline te adverteren in krant en magazines. Helemaal wanneer het gaat om magazines die gelezen worden door de doelgroep. Het is ook goed om offline marketing materiaal te hebben. Folders drukken om de potentiële klanten in de handen te geven. Het in de handen houden maakt het mogelijk om een dienst tastbaar te maken. Het zorgt daarnaast voor een mogelijkheid om de folder door te geven aan een andere persoon. Lees hier meer over folders. Daarnaast is het ook goed om te zorgen voor visitekaartjes, briefpapier en folders.

Direct mail

Wat ook slim is bij offline marketing is het inzetten van een mailing. Door bij de mensen op de deurmat te vallen ontstaat er een krachtige connectie. Helemaal nu steeds meer bedrijven hier geen gebruik van maken, De kosten van een direct mail campagne zijn vaak wat hoger dan een online campagne. Het uiteindelijke resultaat is echter waar het om draait. Bij een goede direct mail campagne per post is het goed om meerdere brieven te versturen. Stuur een serie van brieven om zo nog meer aandacht te krijgen. Meer aandacht voor jouw bedrijf.


Haal meer omzet uit je webshop!

Tegenwoordig is het niet zo gek meer om een eigen webshop te hebben. Door de toename van platforms die je de mogelijkheid bieden om een eigen webshop, website of blog te hebben zoals WordPress en Jimdo. Er kunnen diverse redenen zijn om een webshop te starten zoals: de verkoopkanalen uitbreiden van de fysieke winkel, als hobby of om op een andere manier geld te verdienen. Alle redenen hebben in ieder geval één ding gemeen en dat is dat je omzet wil halen uit je webshop. Want het is zonde om zoveel tijd erin gestopt te hebben en er komt niks uit. Lees snel dit artikel verder waarin ik twee tips geef over hoe je dat kan doen.

De basis van je webshop

Het kan zo zijn dat je nog helemaal geen ervaring had met het maken van een website/ webshop. De platforms die ik hierboven al even benoemde hebben een aantal standaard thema’s die je kan kiezen. Maar daarmee heb je nog niet een goede website. De eerste stap is dat je kiest voor een goede en pakkende domeinnaam. Want zonder een domeinnaam kan je website niet gevonden worden. Het is belangrijk dat je ervoor kiest om een domeinnaam te nemen die begrijpbaar is voor iedereen en laat zien waar je webshop over gaat. De volgende stap is om een webhosting server te nemen. Dit zorgt ervoor dat je website snel laad, belangrijke informatie opslaat en dat de website goed werkt. Zonder deze basis, is het niet mogelijk om meer omzet te halen uit de webshop.

Online marketing

Wanneer de basis er eenmaal is, is het een goed idee om je webshop te promoten op het internet. Dit kan door gebruik te maken van online marketing. Download een aantal plug-ins voor je website en begin met het schrijven van SEO-teksten. Ook helpt Linkbuilding om je webshop hoger in de zoekresulaten te laten komen. Want hoe hoger bij Google, hoe meer bezoekers en naar je website komen. Heb je geen verstand van online marketing? Geen probleem, er zijn genoeg filmpjes op YouTube en websites met tips over informatie van online marketing.


Waarom jouw bedrijf op NederlandReview zou moeten staan

Je wilt natuurlijk als bedrijf zoveel mogelijk klanten werven. Of je nou een hoveniersbedrijf, verzekeringsmaatschappij, webshop of datingsite hebt, je wilt wel dat mensen je kunnen vinden. Natuurlijk moet je hiervoor goede trefwoorden gebruiken, veel tekst op je website plaatsen en deze opmaken zodat Google je website makkelijk kan vinden. Maar NederlandReview biedt je hiervoor nog een andere mogelijkheid. Je kunt daar je datingwebsite laten plaatsen zodat klanten je supplementenwinkel kunnen reviewen. Maar wat heb je daar nou eigenlijk aan? Op wat voor manier maakt NederlandReview jouw website nou zichtbaarder? En trek je hier nou echt meer bezoekers door? Dat willen wij hier graag even uitleggen.

Wat is NederlandReview

NederlandReview is een website waar mensen reviews voor allerlei energiemaatschappijen, reisbureaus, ticketshops en financiële bedrijven kunnen plaatsen. Van een simpele giftshop die net begonnen is tot een bank met miljoenen klanten, ieder bedrijf is welkom. Je bedrijf krijgt dan een eigen pagina binnen NederlandReviews. Er wordt een stukje geschreven over jouw autoverhuurbedrijf of car lease service zodat Google het kan vinden. Daarna kunnen de klanten van jouw bedrijf je stedentrips of telecombedrijf reviewen. Of ze nou positief zijn of negatief, NederlandReview zal zelf deze beoordelingen niet aanpassen tenzij de reviewer over de rand van beleefdheid gaat. Het zijn dus eerlijke reviews die de echte mening van echte klanten laat ziet.

Klanten zien je bedrijf

Je vraagt je nu misschien af wat jij aan al die reviews hebt. Nou, dat kan best een hoop zijn. Klanten vinden het namelijk soms lastig om de juiste telefoonaanbieder te vinden. Op NederlandReview staan er een hele hoop bij elkaar. Als ze dus eens een kijkje nemen bij het aantal telecombedrijven of internetaanbieders op NederlandReview om te kijken welke de beste is zouden ze zomaar jouw bedrijf kunnen tegenkomen. Je trekt dan eigenlijk heel makkelijk nieuwe klanten alleen door je bedrijf ergens te profileren waar het gezien en gevonden kan worden.

Klanten lezen meningen

Een ander feit over klanten is dat ze vaak benieuwd zijn wat een ander van een zorgverzekering of energieleverancier vindt voor ze de beslissing nemen over te stappen. Bij NederlandReview zien ze een heleboel reviews over jouw bedrijf. Daar kunnen ze op twee manieren bij uitkomen. Het kan zijn dat ze gewoon kijken naar welk bedrijf het beste uit de bus komt. Klanten mogen namelijk ook een cijfer geven aan een bedrijf op verschillende vlakken. Als jouw bedrijf tevreden klanten heeft, dan is dat te zien en worden ze misschien benieuwd naar jouw sportzaak, ook al hebben ze er nog nooit van gehoord. Misschien hebben ze de naam van jouw fitnessschool of restaurant wel eens gehoord en typen ze jouw naam bewust in de zoekbalk omdat ze willen weten wat voor een elektronicawinkel jij nou eigenlijk echt bent. Opnieuw zullen tevreden klanten dan laten zien dat jij te vertouwen bent. Allebei deze manieren kunnen nieuwe klanten overhalen om jouw software-oplossing of maaltijdbox toch eens te proberen.

Je bedrijf profileren kan dus best wel wat voordelen hebben als je jouw slijterij of bloemenwinkel meer bekendheid wilt geven. In het kort gebeurd dat doordat je bedrijf gevonden kan worden door bezoekers van NederlandReview en mensen over de ervaringen en meningen van anderen kunnen lezen.


Een cursus seo voor een betere website?

De websites schieten als paddenstoelen uit de grond. Dit komt door ook door de grote groei ondernemers. Mensen beginnen steeds sneller voor zichzelf en uiteraard hoort daar een online visitekaartje bij. Maar wat heb je aan zo’n mooi visitekaartje als die niet gevonden wordt? Precies, helemaal niks! Dit is precies waar Learnit je met een seo cursus mee kan helpen. Tegenwoordig zijn er namelijk te veel websites die helemaal niet gevonden kunnen worden, omdat zij niet echt gebruik van seo.

Zo’n cursus bereidt je optimaal voor op vindbaarbaarheid in de zoekmachines. Want zeg nou zelf, als je opzoek bent naar een product, dan ga je eerst Googlen! Uiteraard kijk je dan niet naar de resultaten op de vierde pagina, maar die je als eerst zien. Dit doet 90% van deze Google gebruikers en het daarom erg belangrijk bovenin de eerste pagina te eindigen!

De cursus SEO snijdt verschillende onderwerpen aan zoals de basisprincipes van onlinemarketing, hoe komen de rankings in Google tot stand, de tools die kan gebruiken, zoekwoordenonderzoek, backlinkanalyse, concurrentieanalyse, analyse van je eigen website, de black hat vs. white hat technieken en hoe je een aanpak moet ontwikkelen om je eigen ranking te verbeteren.

Deze cursus zal bestaan uit 1 dag en kost €475 exclusief btw. De manier van lesgeven is een afwisseling van theorie en praktische oefeningen waarna we reflecteren. Hierdoor kan je de geleerde stof meteen toepassen en zul je de stof eerder snappen. Het definitieve programma van de training wordt aangescherpt o.b.v. voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. Hierdoor proberen altijd weer de juiste cursus samen te stellen.


Starten met Influencer marketing in de B2B-sector

Influencer marketing kende we al in B2C maar binnenkort gaat er ook geëxperimenteerd worden in de B2B. Maar hoe gaat dat in zijn werk en hoe levert het een duidelijke samenwerking op? Het idee is dat je invloedrijke mensen gaat koppelen aan een merk, puur vanwege hun expertise of juist hun populariteit.
Tip: Neem een kijkje op Juulr.com het is zowel een influencer marketing agency als software.

Groeiende inzet in de B2B-markt

In de B2B markten is de inzet van Influencer marketing groeiende, mede doordat de inzet in de B2C sectoren enorm steeg. Binnen de B2B niche zijn het voornamelijk experts over een bepaald onderwerp die veel aanzien hebben en een zorgvuldig opgebouwd netwerk met alle plezier koppelen aan de verschillende doelgroepen. Deze experts zullen zonder enige moeite een relatie aangaan.
Maar hoe zorg je nu voor zo’n samenwerking of ‘business huwelijk’ voor jouw B2B-merk?
Zorg dat je weet wat je wil bereiken: Wat moet de Influencer marketing voor bijdrage leveren? Heeft het te maken met de naamsbekendheid, engagement, productontwikkeling of leads genereren? Zorg altijd dat je een duidelijk beeld hebt van het uiteindelijke doel zonder dat je te snel begint met het overhalen van een Influencer.
Het kost tijd: om de juiste persoon te vinden moet je eerst een duidelijk doel gesteld hebben. Je moet eerst analyseren welke experts binnen de door jouw geselecteerde sector en bij jouw klanten als invloedrijk worden beschouwd. Het zijn namelijk niet altijd de personen met het grootste bereik op social media. Ga hier niet gelijk vanuit want het kunnen net zo goed micro-Influencers zijn, zoals wetenschappers, onderzoekers etc. Er moet vanzelfsprekend enig overlap zijn tussen jouw B2B-merk en de gekozen Influencers.
Ga uit van een échte business huwelijk: Dit zal alleen werken op basis van gelijkwaardigheid, je moet elkaar aanvullen. Een oprechte en authentieke samenwerking is van belang waarbij de influencers hun expertise en netwerk ter beschikking stellen. De samenwerking moet leiden tot een win-win situatie. Dat betekent dus goed luisteren naar wat de influencers te vertellen, behandel ze als partners.
Bereik is niet alles: met B2C heb je te maken met een afgebakende doelgroep waarmee je veel bereik kan creëren. Met B2B is dat minder belangrijk, je hebt namelijk te maken met meerdere beslissers en beïnvloeders. Ook moet je ervoor zorgen dat de content begrijpelijk is voor andere professionals. Dit betekent dat je in de praktijk beïnvloeders moet blijven voeden met kwalitatief goede content. Jouw klanten zullen opzoek gaan naar informatie voor hun eigen koopproces, wat lost hun probleem op, voegt het kennis toe en hoe kunnen zij zelf de verkoop op orde brengen. De Influencer waarmee je samenwerkt zal dit aanvoelen dus blijf op gepaste afstand maar zorg wel dat je betrokken blijft bij de voortvloeiing van de content.
Last but not least: de interne Influencers
De huidige populariteit van de B2C-markt zal nog meer versterkt worden door het experimenteren van de B2B-markt. Maar zodra je de smaakt te pakken hebt kan je met elke Influencer een ‘business huwelijk’ aangaan. Zolang je de juiste partner maar treft kan het zelfs voorkomen dat er een samenwerking op lange termijn ontstaat.
Bron: JUULR


Het belang van een zoekwoorden onderzoek

Als er geïnvesteerd gaat worden in de bedrijfswebsite, of dat nu een nieuwe wordt of dat er aanvullende pagina’s gemaakt gaan worden; het valt of staat met een gedegen zoekwoorden onderzoek!

Als eerste voorbeeld de uitbreiding van een autobandenbedrijf: alles omtrent auto’s en velgen wordt hier aangeboden. Maar waar liggen er nog kansen in deze branche? Inmiddels kun je overal online banden bestellen of reserveren en een “bandenboer” zit op ieder bedrijventerrein…

Aanvullende service

Uit het zoekwoorden onderzoek kwam iets verrassends: er wordt heel veel gezocht naar het repareren van velgen! En er was nog relatief weinig (online) concurrentie op dit gebied. Dat vond de eigenaar maar wat interessant, dus de benodigde apparatuur werd aangeschaft. De website werd aangevuld met dit onderwerp, er werden goede teksten geschreven, ook weer op basis van wat er uit het zoekwoorden onderzoek was voortgekomen.

Vanwege de lagere online concurrentie stond de website van dit bedrijf binnen no time hoog in Google; landelijk! Al snel stroomden de telefoontjes (en dus klanten) binnen… De eigenaar blij want hij had èn meer omzet èn hij kon zijn klanten een aanvullende service bieden!

Daarnaast nog een voorbeeld: een lokale permanente make-up salon. Er was al een goede website, met veel teksten en plaatjes er op. Maar er was een wens: de agenda stond steeds maar voor twee weken vol. Zouden dat er misschien vier kunnen worden?

Vervolgens heb ik een zoektermen onderzoek uitgevoerd. En met deze gegevens ingezet op het optimaliseren van deze website om zodoende een hogere ranking in Google te bewerkstelligen.

Omdat het een lokaal bedrijf is, hebben we ingezet op de twee grootste plaatsen in de omgeving: Rotterdam en Den Haag. Al snel was er resultaat; de boekingen stroomden binnen!

Doel (meer dan) bereikt!

Maar wat wil het geval? Doordat er eerst een gedegen onderzoek was uitgevoerd (en door de kwalitatief hoge wijze van optimaliseren 😉 ), steeg de website niet alleen lokaal, maar ook landelijk! Naar zelfs een tweede positie in Google!

De wens van de eigenaresse is uitgekomen… En veel meer dan dat! Inmiddels zit de agenda voor drie MAANDEN vol en heeft ze een flinke uitbreiding van haar bedrijf bewerkstelligd.

Allebei succesverhalen waar een zoekwoorden onderzoek aan de basis ligt.

Gaan jullie ook binnenkort over naar een nieuwe website? Moeten er aanvullingen op komen maar weet je niet goed waar te beginnen? Staat er al een goede website maar is de zichtbaarheid van deze nog maar minimaal? Neem dan contact met mij op!